/// سایلاو ///

برگزیده,منتخب,گلچین شده

/// سایلاو ///

برگزیده,منتخب,گلچین شده

پنج میلیون نفر سفر نوروزی در آذربایجان شرقی ثبت شد

 

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از پنج میلیون نفر سفر در این استان به انجام رسیده است.

تراب محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به هوای مطبوع بهاری و افزایش اطلاع رسانی و امکانات و زیرساخت های گردشگری استان، شاهد رشد چشمگیری در شمار مسافران و گردشگران نوروزی استان بودیم.
دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در این مدت، حضور گردشگران در اماکن تاریخی و فرهنگی و طبیعی استان نیز بسیار چشمگیر بوده است.
محمدی با اشاره به علاقمندی گردشگران به بازدید از بازار تاریخی تبریز گفت: بزرگترین سازه مسقف به هم پیوسته آجری جهان تاکنون با بیش از 500 هزار نفر بازدیدکننده، رتبه اول بازدیدهای نوروزی استان را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: روستای تاریخی کندوان نیز با بیش از پذیرایی 400 هزار گردشگر رتبه دوم را داراست و پیش بینی می شود این روند تا پایان تعطیلات نوروزی نیز ادامه داشته باشد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی عنوان کرد: موزه آذربایجان، کلیسای سنت استپانوس و دیگر موزه ها و محوطه های تاریخی و طبیعی استان نیز با حضور پرشمار گردشگران و علاقمندان مواجه شده اند.
به گفته محمدی، آذربایجان شرقی در مدت سپری شده از تعطیلات نوروزی پرتردد ترین استان کشور بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد